fredag 2 december 2011

Hilles liv utan dator..

...är faktiskt över förväntan BRA!! Jag har inte ens brytt mig om att lyfta luren och ringa någon om reperation. Datorn har tidigare "tagit" så mycket tid av mitt liv. Nu lägger jag istället min energi på annat som jag försummat. Jag engagerar mig i mitt hem på ett helt annat sätt. Jag har dessutom tid till att reflektera över saker och livsfrågor utan att bli störd. Det enda negativa är de praktiska sakerna.. Men det är egentligen inget stort problem!

För många år sedan lekte jag ofta med tanken att leva enkelt utan en massa prylar omkring mig. Bara ha det nödvändigaste för att kunna ett "gott" liv. Dessa tankar har börjat komma tillbaka till mig nu igen, när mycket prylar ändå är "borta". Jag tror ändå att man mår betydligt bättre av att leva enkelt, utan en massa onödiga prylar..

Men.. Snart sitter man säkert i alla fall med alla prylar igen!

Tack och hej från mig!

Inga kommentarer: