torsdag 16 februari 2012

Nystart

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte har uppdaterat bloggen. Har haft mycket som gått runt i huvudet och helt enkelt inte orkat sortera ut tankar och framför allt skriva!
I mitt förra inlägg skrev jag att jag skulle slänga bort all dålig energi och allt gammalt som ligger och skräpar i bagaget. Det har jag definitivt gjort nu!! 1½ månad in på det nya året har jag uppnått 80% av det jag skulle åstadkomma under 2012!! Vad som kanske är ändå mer imponerande är att jag har gjort det de senaste 2½ veckorna!!
För 17 dagar sedan vaknade jag upp och den tidigare så jobbiga känslan i magen var som bortblåst! Jag visste plötsligt vad som var rätt! NU skulle min utrensning börja! Jag ringde en arbetsplats i Borås och ska börja jobba där. Jag sade upp min lägenhet. Jag sålde av hela mitt hem, sånär som lite kläder, foton och några personliga saker. Jag gick igenom HELA mitt förråd, alla skåp och lådor. Jag anordnade en loppis hemma hos mig själv. Jag skyltade upp i Själevad och Övik. Det kom jättemycket folk!! Perfekt! De hjälpte ju mig helt enkelt att bli av med mycket. bära ner det och dessutom fick jag betalt! För varje grej de bar ut desto bättre mådde jag!! Resterande som ej såldes skänkte jag bort till Röda Korset. Kändes gott för samvetet! Sedan var det bara att städa ur lägenheten!
Idag 2½ vecka senare anlände jag i Borås med två väskor, Morris och en gitarr. I nästa vecka kommer det ner 12 banankartonger! Det är allt jag har kvar!!
Nu ska det börjas om! Ser fram emot att få införskaffa ett nytt hem! Energin flödar och det känns bara toppen!

Inga kommentarer: