tisdag 5 juni 2012

Konst, funderingar och annat

Så var man ledig imorgon igen! Jag var sjuk ett dagar förra veckan så det känns som man inte varit på jobbet så mycket. Till min stora förvåning upptäckte jag dessutom igår när jag kollade mitt schema att jag bara jobbar två veckor till och går sedan på semester! Vad hände med tiden? De som redan nu kommer in på jobbet och köper biljetter till julkonserter kanske inte är så dumma ändå.. Det är ju snart! Iiihhhh...

Har de senaste dagarna gått och funderat på hur en del människor kan förändra sig fort. Eller ändra sina tankar och ståndpunkter. Visst kan man ändra sig på någon punkt ibland, men när det inte bara är en, utan snarare flera som ändras inom loppet av några månader blir man skeptisk. Var de sakerna som sades tidigare då  ren lögn? Vänder man kappan efter vinden? Kanske är det rent utav synd om de personerna som inte klarar av att hitta sina sanna värderingar och hålla fast vid dem

Har äntligen börjat ta mig lite tid att spela gitarr igen! Jag kom av mig i flytt och förändringar. Nu blir det på´t igen! Alltid lär man sig något!

I morse när jag gick min morgonrunda med Morris fastnade jag i Ramnaparken! Tittandes på konstverk! En väldigt i mitt tycke intressant utställning finns där under sommaren och heter "Frispel". Frispel var nog rätt namn.. Verken hittar man lite överallt.. Bland buskar, i träd, på marken, i luften och på husen. Tänker faktiskt gå tillbaka, för jag tror det finns mer att upptäcka där!

Nu ska den här gamla kroppen gå och vila! Ha en bra nationaldag där ute!

Tjing!

 

Inga kommentarer: