söndag 3 juni 2012

Ännu en månad..

...utan några inlägg! Grrr... Måste bättra mig!

Har installerat mig på andra sidan stan, köpt en cykel och slopat busskortet! Nedför hela vägen till jobbet! Det tar mig ca 7 minuter att rulla dit och 15 minuter hem! Då ska jag väl kanske vara så ärlig och säga att den sista backen GÅR jag! Än så länge..

Trivs bra på denna sidan av Borås. Har hittat nya promenadpärlor som tidigare nästan var helt okända för mig. Namn som Pickesjön hade man hört talas om, men aldrig utforskat. Inte bara själva sjön, utan även omgivningarna bortanför är riktigt bra att traska runt i.

Jag har varit så otroligt trött hela våren. Börjar nog återhämta mig något igen. Det har varit en sådan där trötthet där man skulle kunnat skriva "TILT" på hjärnbalken. De mest enkla saker har inte min hjärna greppat och ibland har man bara känt sig dum. Vissa dagar har det rent utav varit kortslutning! Gah..
Jag har inte ens orkat höra av mig till folk. Jag har tänkt att ringa så många. Jag vill höra hur de mår och vad de har för sig. Men jag har helt enkelt inte orkat! Semestern närmar sig och kanske ger det lite tid för återhämtning...?

Den här helgen flöt förbi snabbt. Har inte tagit mig för någonting speciellt. En envis förkylning har retat mina bihålor, så att sitta hemma och häcka och knapra alvedon passade mig bra!

Haha.. Vilket muntert inlägg!! Känns som den sura och bittra har tittat fram! Det gör hon ibland.. eller ganska ofta nu för tiden.. Men snart ska även jag blomma likt blommorna på ängen!

Tjo och tjim!

2 kommentarer:

Kim sa...

Och när du blommar så är du den vackraste av blommor.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Taaaack!! :) Fina ord!!