tisdag 14 juli 2009

Foxtrot på logen 2

Så i lördags var jag på dans igen. Underligt och ovant är det. Man är så van och inpräntad från krogen att om man bjuder upp någon så är det en flirt! Det är svårt att tänka annorlunda (fast självklart bjuder man upp de som har potential också!!) Nu försöker man bara tänka "Jag vill DANSA"!!

Underligt och lite charmigt är det också att det varvas mellan Damernas och Herrarnas. Skyltar visar vad som gäller! Så när det då är Herrarnas tur att bjuda upp flockas flickorna utefter väggarna (helst vid utgångarna) och de som är mest benägna att vilja dansa trängs givetvis längst fram för att synas! Detsamma gäller det karlarna när de ska bjudas upp! Haha.. kan inte låta bli att småle åt detta fenomen.

Det finns en ganska irriterande bit när man är ny på dansgolvet. Ofta så är det samma människor som åker runt och dansar så många känner redan till vilka de andra är och om de dansar bra eller dåligt. Jag tillhör kategorin som inte har den blekaste om allas dansstilar, så många riktiga stolpskott blir det! Detta innebär ju också att jag måste stå ut med någon som bara står och stampar i 2 danser!! Till min nackdel har ju jag också ibland svårt att känna igen folk om de inte ser helt annorlunda ut, så innan jag har lärt mig vilka dessa är får jag nog bara stå ut..

Men det är faktiskt roligt och jag väntar bara på att den lokala dansföreningen ska lägga ut höstens kursprogram på nätet, för jag ska minsann dansa och samla massvis med vuxenpoäng!

1 kommentar:

Kim M sa...

Gud så charmerande!
Önskar jag kunde få se bilder på både dig och de andra.
Och inte minst den där skylten. :-D