måndag 4 januari 2010

En strulig inledning på det nya året..

Ja, det började redan på nyårsafton. Stress hela dagen. Hade inte ens tid att sitta ner 1 minut på 10 timmar. Kälkar och skotrar gick sönder, när man minst hade tid till det.. På nyårsdagen bestämde jag mig för att ta en avkopplande skidtur med Morris innan jobbet. Jaha ja.. På den beryktade "Satansjärvi" som jag skrev om i ett tidigare inlägg hamnade jag plötsligt i en sörja av vatten och slask.. Kände bara hur jag plötsligt började sjunka.. Ahh.. Panik! Med skidor på blir detta ett ganska tungt göra att ta sig därifrån. Väl på "torr" mark hade jag 1 decimeter is under och en decimeter is ovanpå skidorna! TUNGT! Försökte slå bort så mycket is som möjligt, men skidorna var obrukbara.. jaha.. Bara att promenera hem och stressen kunde börja, då jag blev försenad på grund av denna incident. Kvällen bjöd på en stendöd bil, glömda nycklar och en dålig guidning av mig.

Lördag och söndag har flytit på ganska bra, men jag har blivit jätteförkyld! Det värker i musklerna och gårdagens skoterkörning känns i hela kroppen! Ska uthärda denna arbetsdag tänkte jag. Sedan är jag ledig 2 dagar!!

Början på detta år har således inte varit någon höjdare.. Så då kan det väl bara bli bättre?

3 kommentarer:

Kim M sa...

Japp, nu går det spikrakt uppåt!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja, det måste ju det! Nu är det tid för oss andra att få ett hejdundrande år!

Irene sa...

Ja, nu blir det bättre!!