söndag 10 januari 2010

Vårkänslor

Ja, det är sant!! Plötsligt slog det om till plusgrader och det blev fint väder.. Nja.. solen orkar inte ännu upp i Paksuniemi, men härligt var det! Slutade jobba redan vid lunch, så det var bara att åka hem och ta med Morris på en lång skidtur. Nästan hemma igen tog jag en extra sväng på älven och njöt av den blodröda himlen och den sköna varma luften. Vårkänslorna bubblade i mig och jag kände mig bara sådär lycklig! Nu är det ju lite fel eftersom det borde vara 20-30 minusgrader, men jag kunde inte låta bli att njuta.. Denna lediga eftermiddag blev perfekt!

Jag har jobbat ganska mycket på det nya året och haft ett taskigt humör. All energi har gått åt till att vara trevlig med mina gäster. Hemma har jag bara varit tvär!

Jag har en ny tur också. SAAB Icedriving.. och ja, det är vad det låter. Man kör runt på en isbana i en SAAB pch testar olika bromssystem. Ungefär som en halkkörning fast man får leka lite mer.. På den här turen står man mest och fryser och instruerar folk hur man ska göra. Alltså.. inte så mycket guidning egentligen. Nåja, man får ju lite variation i arbetet i alla fall!

Morris flickvän Flinga löper, så de får inte träffas just nu. Det händer att hon står på balkongen när vi går in och ut. Då ser de ut som Romeo och Julia. De gnyr och tittar längtande på varandra! Så sött!

Nu ska jag bege mig till drömmarnas land. Lång arbetsdag med skoter imorgon. Ledig på tisdag. God Natt!

3 kommentarer:

Kim M sa...

Hoppas att vårkänslorna botar det tvära humöret.
Hoppas också att turturduvorna får komma till nån gång. :)

Irene sa...

Vad härligt med vårkänslorna!
Solen kommer snart med ska du ser.
Stakkars Morris och Flingan!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, ´Turturduvorna lär nog vänta på sig.. Hur ska jag kunna älska någon om jag inte älskar mig själv?? Det tvära humöret börjar dock försvinna!!

>>>Irene, Morris och Flinga har det jobbigt.. Snart kan de få leka igen!