tisdag 26 april 2011

En tur i lyckorus med den gröna faran

Det hände något idag. Under en längre tid har det känts tungt. Men idag på eftermiddagen (OCH UNDER HELGEN som var!) klack det till och jag kände mig som i ett lyckorus! Världen och livet kändes plötsligt så fantastiskt!


Under den tid jag inte har bloggat har min älskade vän "Volvon" gått mer och mer sönder.. Har inte råd att laga den i nuläget, så då beslutade jag mig för att plocka fram min gamla cykel igen! Det är med betoning på GAMMAL! Detta fordon ska ta mig runt i sommar! Behövde byta ventilgummi och pumpa den. Tog tag i det idag. Morris fick följa med och när det var luft i däcken igen tog vi en cykeltur!! Det gick faktiskt riktigt bra att cykla med Morris. Inga vurpor och skrapsår på knäna!


Det var då, när vi cyklade i solskenet, som lyckoruset tog vid! Jäklar, vad skönt! Allt känns plötsligt så mycket lättare. Hoppas det håller i sig och att ni som läser får uppleva detsamma!



Volvon som blir sjukskriven (körförbud) fr.o.m söndag, min fin gröna Puch och Morris!

2 kommentarer:

Kim sa...

Har du en keps på huvudet eller är det en näbb som syns på bilden (skuggan)?

Helen Erlandsson sa...

>>>KIm, Jag hade keps på mig, men tycker det ser ut som jag har ett väldigt litet huvud...?