fredag 29 april 2011

Nya rutiner

I onsdags fick jag ett samtal med frågan om jag kunde börja jobba dagen därpå! Klart jag kunde!! Ett tillfälligt jobb som sträcker sig till slutet av maj då jag hoppar på mitt vanliga sommarjobb på Turistbyrån! Jag som är van vid att jobba lite hipp som happ kan nu under en hel månad jobba mån-fre och vara ledig på helgerna! Känns riktigt skönt!

I och med detta har jag nu fått börja använda min cykel! Aj, aj, aj.. Ni vet säkert hur gott sadeln gör för häcken! AH.. Känner mig ändå duktig och det fungerar faktiskt bra att kämpa sig upp för backarna! Måste gå upp en aning tidigare (10 minuter), för att hinna med min morgonrunda med Morris också! Tidigare promenerade jag ca 1 timma på morgonen och det gör jag än, men nu lägger jag till 5 km cykling också!

I slutet av dagen har jag alltså kommit upp i ca 10-15 km promenad och 10 km cykling!! Det känns helt okej! Då har jag all rätt att "vila" på helgen och nöja mig med promenaderna!

Jag har också börjat med en ny frukostvana. Tidigare åt jag aldrig eller sällan frukost. Nu har jag börjat äta havregrynsgröt och det fungerar så till den grad att jag KRÄVER gröt på morgonen nu! Äntligen har jag hittat något som fungerar och känns bra att äta!

Känns skönt att komma igång och jobba heltid. Är redan piggare och mår framför allt bättre! Gott, gott!

Inga kommentarer: