onsdag 27 april 2011

Omvänd rävjakt

Tog en morgonpromenad i elljusspåret, när jag fick se en räv en bit framför mig. Detta är inget ovanligt så jag knatade på eftersom de brukar springa fort iväg. Idag måste räven fått tokfnatt för istället för att försvinna in i skogen började den springa mot mig och Morris!! Har ALDRIG varit med om detta förut! Tänkte en sekund att kanske hade jag sett fel och att det var en hund, men nej, det var en räv!! Jag började tjoa och vände om. Räven följde med en liten bit innan den till slut försvann.

Kändes ganska olustigt. Jag är inte rädd för rävar, men vill helst inte att Morris ska råka i olag med dem. Vem vet vad de bär på för sjukdomar?

2 kommentarer:

Kim sa...

Men vad tyckte Morris?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Morris var lite förvirrad och intresserad på samma gång!