lördag 23 juli 2011

Flyter bort

Tropisk värme har drabbat Övik. Trots hårda vindar fläktar de föga.. De är bara varma! Svetten dryper efter att ha cyklat från jobbet. Det RINNER faktiskt från ansiktet och droppar ner i mitt knä.. Lite regn hade jag faktiskt inte haft något emot.

En dag som denna ska man bara ligga still.. Men Morris måste ut en sväng. Blir en kort vända nu så får vi ta lång vända ikväll. Tycker däremot mycket om nätterna nu! Satt igår natt på balkongen med ljus tända och bara njöt av en underbart varm natt på dryga 20! Hade lite svårt att sova efter att ha sovit bort hela eftermiddagen. Får se om man kommer i säng ikväll så man hinner pumpa cykeln om det behövs. Blev väldigt irriterad i morse när jag slängde mig på cykeln. Ingen luft i framdäcket! Var bara att ta vägen förbi macken, trots att man sent ute redan.

Nåja.. Vad är en bal på slottet? Nu tar jag mig ut med Morris en sväng och sedan blir det nog en iskall dusch!

Inga kommentarer: