söndag 31 juli 2011

Hille får erbjudanden

Ser kära och keliga par lite varstans och på ICA var det inte mindre än två par som inte kunde slita sig från varandra. Det går nog inte att ljuga och att säga att man inte blir det minsta avundsjuk och känner en uns av bitterhet. Men jag får mina erbjudanden...

I förra veckan mötte jag en pratglad man (farbror) som var ute med hunden Harry. Vi samtalade en stund om bär, svamp och väder. Sedan kom erbjudandet om att följa med honom och bada! -Tack, men jag ska nog gå nu.. sa jag och vände på klacken.

Igår mötte jag en annan man i 40-årsåldern som var kyrkmålare och tyckte jag såg snäll ut. Han förklarade att han var snäll. Sedan undrade han vad det betydde att jag hade ett tatuerat lejon på armen och han hade ett lejon på sin t-shirt. -Det betyder nog ingenting.. sa jag och gick vidare..

Visst vill vi alla ha kärlek, men varför är det dessa typer jag drar till mig?

2 kommentarer:

Suda sa...

hmm...
Undra vilka fler som finns i skaran ? ;-)

Helen Erlandsson sa...

>>>Vänta bara.. Snart blir de säkert fler! :)