fredag 22 juli 2011

Känslosam

Sommaren går och jag har verkligen misskött bloggen. Som vanligt så jobbar jag mig igenom denna årstid, men denna sommar har jag faktiskt en hel veckas betald semester! Vad jag nu ska göra med den..?

Cykling till och från jobbet går jättebra! Nu är man inne i det och visst finns det vissa dagar som kroppen är lite trögare i backarna, men för det mesta så njuter jag mest att få rulla på bland doftande träd och blommor. Har haft tur att det inte varit så mycket regn. Någon gång har jag fuskat och tagit bussen, men de gångerna kan jag nog få ihop på en hands fingrar. Till hösten kanske jag måste fortsätta cykla för att hålla igång kroppen. Är rädd att gå upp i vikt om jag slutar..

Jag känner mig som vanligt väldigt förvirrad och vet inte riktigt vart och hur jag ska styra mitt liv. Ibland kommer jag på en idé och känner mig upprymd. Jag vill genomföra den då, men tappar sedan tråden någonstans och har svårt att hitta den igen. Det är frustrerande att inte hitta orken till att göra sådant som man vet man borde göra. När någon påpekar detta blir jag istället irriterad och känner mig ledsen. Då bygger jag muren omkring mig högre. Sten efter sten. Jag vill inte blotta denna del av mig själv, men samtidigt så önskar jag att det fanns någon som lyckades slå sönder en bit av muren och ta sig in.

Idag tänkte jag ta med mig Morris på en svamptur. Packa ryggsäcken med fika och rensa tankarna utomhus.

/Hille

P.S. Är extra, extra, extra känslosam just nu eftersom jag och DB har brutit upp och jag känner mig ledsen.. ledsen.. ledsen..!! D.S.

Inga kommentarer: