fredag 22 juli 2011

Kantareller, svett och regn

Drog ut på morgonrundan som visade sig bli på 4½ timme! Tog mig upp till ett av mina kantarellställen. Vanligtvis åker jag bil dit, men idag gick jag! Varmt vill jag lova! Tror jag hade kunnat vrida ur svetten från t-shirten. Morris blev nog lättad när jag stannade till för att plocka de kantareller som orkat växa upp. Han lade sig bara platt ner i blåbärsriset och försökte svalka av sig. Gick förbi en liten sjö där Morris fick bada. Massvis med små grodor hoppade runt i strandkanten. På hemvägen kom en efterlängtad regnskur!

Hemkommen och hungrig. (De där blåbären som jag stoppat i mig i skogen färgade nog mer mina läppar än vad de mättade magen). Falukorv och stuvade makaroner smakade underbart! Somnade sedan till på soffan och vaknade inte förrän framåt kvällen!

Nu är kantarellerna rensade och förvällda. Varmt ute. Trots att balkongdörren står på vid gavel är det svettigt inomhus! Låter musiken underhålla mina grannar. En ledig dag går så fort. Jobb imorgon igen.

/H

Inga kommentarer: