måndag 9 april 2012

Minnenas allé i Fristad

Igår tog jag mig en tur ihop med barndomskompisen Elsa till Fristad. Samhället vi växte upp i, gick i skolan och upplevde en massa för första gången. Tror inte jag promenerat där på över 10 år. En mycket rolig upplevelse där minnena stod som spön i backen!

Vi gick förbi hus vi hade bott i och mindes. Vi tog vägen förbi Fristadskolan. Mindes mycket från högstadiet och jag var bara tvungen att ta en fjantig bild med en cigarett i handen. Rökrutan låg mig då varmt om hjärtat och det var där man tillbringade alla raster.


Sedan gick vi förbi det gamla fiket. Nu renoverat och i ny regi. Tryckte i oss hamburgare och spanade efter gamla bekantskaper som tycktes vara som bortblåsta. Gjorde ett försök även på gamla ICA, som numera är city utan resultat.

Det var mycket roligt att ändå se den gamla orten, se förändringarna och inse att det är en ganska fin plats ändå med härliga omgivningar.

Idag blir det ytterligare en slappardag. Påsken har stavats S.L.A.P.P. , M.A.T. , G.O.D.I.S. och det har varit skönt. Jag har hittat två nya (begagnade) soffor i kanonskick som jag ska hämta imorgon. Sedan saknas bara säng och en massa småsaker.

3 kommentarer:

Kim sa...

Kul!
Om du tog fler bilder så lägg upp dem bums! :)

Emma sa...

Hej! Kan tala om att mycket är sig likt även innanför skolans väggar... Min dotter börjar sjuan till hösten (känns som det var igår vi gick där...) och när vi gick rundvandring för ett tag sedan var det som att förflyttas 20 år tillbaka i tiden! :)

Emma

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tog faktiskt inga fler bilder.. Får väl åka tillbaka! :)

>>>Emma, Känns ganska häftigt faktiskt! :)