lördag 2 maj 2009

Framme i Borås

Anlände till Borås i torsdags kväll efter en färd som gick på tok för fort. Berättade någon gång i höstas om att jag skulle försöka köra enligt hastighetsbegränsningarna, vilket är såå svårt! Så när jag var kring Nyköping och tuffade på på motorvägen såg jag plötsigt en blåvit mc med viftande polis på.. Bara att köra till sidan och mottaga en böteslapp.. Men då sa någon att man får tänka positivt; "Om du slår ut summan på alla år du har kört för fort, så blev det billigt.."

Väl hemma hos mamma blev det en skön promenad och grillning i stugan. Fredagen ägnade jag åt promenader med bästaste barndomskompisen Elsa och hennes Leo. Leo är en trevlig hanhund som blev kompis med Morris! På kvällen satt jag och Morris hemma hos dom och skrattade åt gamla minnen och tittade på kort. Mycket roligt!

Morris har fått många nya kompisar här i Borås, så han trivs nog bra. Känns så roligt att folk vill låta deras hundar hälsa på Morris. Idag blir det en sväng till bror med familj!

Vädret är underbart och det är rena sommaren, så jag njuter! Kanske beror det på att jag har tagit med mig hela regnstället med gummistövlar!

8 kommentarer:

Irene sa...

Ta regnstället och stövlar med dig hit på fredag.Så kan vi kolla hur det blir då!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Jag får göra det! ;)

Daniel sa...

Så härligt det låter - e med på grillkväll nästa gång!

Helen Erlandsson sa...

>>>Daniel, Du är så välkommen så! :)

Kim M sa...

Ooh så ljuvligt.
Ja, inte böterna, men att Morris har nya polare. :)
Nu ska jag lusläsa allt jag missat!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Du har nog inte missat så mycket för jag har inte bloggat så mycket.. :)

Mille sa...

Mysigt med kompisar till Morris :) Han är säkert jätteglad!
Trist med böter men som du sa blir det ju inte så mkt om du slår ut det på hela den tiden som du haft bil :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Mille, Morris börjar bli helt slut på.. Vovvar och nya människor överallt! Hoppas allt är bra med dig! :)