måndag 18 maj 2009

Vissa dagar har jag det så här..

Bloggar dåligt just nu.. Kanske beror det på de sista dagarnas orkeslösa tillstånd, med förkylning och nedstämdhet? Känner mig förvirrad och vet inte alls vart mitt liv ska ta för vändning. Vet inte vad jag vill jobba med längre.. Vet inte var jag vill bo.. Vet inte vem jag är längre.. Tror inte på mig själv.. Vet inte vem jag försöker lura? Mig själv antagligen..

Vaknade i morse och kände oron tära på magen.. Obehagligt. Vet ju inte ens vad eller varför jag får denna känsla. Känns inte bra.. Nej!

Egentligen borde jag inte må så här. Det finns ingen anledning. Jag har vänner som är jättefina och bryr sig om. Jag har en underbar familj. En skitgó hund. Jobb några månader framöver... Men ändå... Velandet fram och tillbaka. Hela mitt liv har jag tröttnat på allt som kommer i min väg. Jobb, förhållanden, intressen, bostäder.. ja, i princip allt! Varför? Vad letar jag efter? När ska jag kunna stanna upp och se det som jag har omkring mig och vara NÖJD med det? När ska jag bli NÖJD med mig själv och den person jag är?

Vet inte.. Nu blev det djupt.. Vissa dagar har jag det så här..

2 kommentarer:

Kim M sa...

Men kära vän.
Jag vet exakt hur du känner.
Vi kan bara vänta och tänka och vänta och tänka.
Kram.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag tänker, tänker, tänker och väntar på att lösningen ska komma neddimpande i brevinkastet.. Kram