lördag 30 maj 2009

Jag lever..

.. och jag mår bra! Jag har bara inte haft lust att blogga.. Men jag ska ge er en kort historia om vad som sker i livet.

Just i skrivande stund sitter jag på balkongen och dricker öl. Vädret är ju högsommar så det gäller att ta till vara varje minut! Tidigare idag var jag och Morris på stranden. I dessa trakter kan man hitta "egna" fina stränder om man kan tänka sig att promenera en bit. Underbart! Vi låg där och lapade sol (I för övrigt en mycket minimal bikini som jag en gång köpt i Thailand) alldeles ensamma. Så småningom kom en karl och gjorde oss sällskap på andra sidan av stranden. Han var ensam, men inte alls något att titta på! Skönt var det att ligga där och lyssna på vågorna som slog in mot strandkanten. I övrigt alldeles tyst. Inga barnskrik och inga bilar! Bara hav och skog!

Morris ligger skuggan och njuter

Härligt att vara barfota

Öde strand...

Jag har haft ett par utbildningsdagar med sommarjobbet. Dessa var förlagda dels i inlandet (Anundsjö) och dels i skärgården. I Anundsjö var vi och tittade på division 2 fotboll. Denna lilla del av landet är helt otroliga på att stötta sitt fotbollslag och jag är mycket imponerad av deras hejarklack! Trodde aldrig att det skulle vara sådant engagemang! Vi fick också laga egen kams.. Kams är en regional rätt som påminner om palt, fast fläsket är bredvid. Mycket gott! Vädret var med oss i Anundsjö och det blev en trevlig utbildning!

I skärgården var det också blå himmel och underbart! Vi besökte Ulvön, Trysunda och åkte förbi Strängöarna. Härligt! Fick med mig en surströmmingsburk som nu står i kylen.. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den, eftersom jag inte är något fan av surströmming..

Jag har också sökt ett jobb i veckan. Man skulle maila in ansökan, men jag tänkte vara personlig och gå dit och presentera mig med ansökan i handen. Tji, fick jag! Det var låst och man behövde kod för att ta sig in.. Attans! Jag som hade laddat hela veckan!

Nu är jag ledig 2 veckor till och jag hoppas vädret håller i sig så man kan få lite sommar innan man hamnar inomhus när alla andra har semester. Nu ska jag dricka upp min öl och fortsätta njuta av kvällen!

Puss och hej!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Det var mycket bra gjort av dig att gå dit för att presentera dig själv.
Hoppas det går vägen nästa gång!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Hoppas jag med :)