söndag 29 november 2009

Nu kommer kylan..

..eller i alla fall tillfälligt. I skrivande stund är det -27. Försökte mig på att ta en skidtur med Morris, men aj vad han fick ont i tassarna! Inte hjälpte det med "sockar" heller. Nåväl, det fick bli en stilla kortpromenad istället! Idag är det klart och fint väder, så jag passade på att ta med kameran. Blev några få kort från närområdet.

I fredags var jag hos VJ och bastade. Han lurade ut mig att göra en snöängel på bryggan. Döm om min förvåning när marken plötsligt försvinner under mina fötter! VJ hade byggt en snygg snöbrygga mellan bryggan och den branta strandkanten.. Fy, VJ!! Nu stod jag där naken med snö upp till det heligaste och kunde inte ta mig därifrån! En liten handduk hade jag dock med mig.. Fick ropa på VJ som fick komma och hjälpa mig upp!

Igår hade jag en ganska slapp dag, liksom idag. Imorgon börjar allvaret igen, så det kan vara skönt att ta det lite lugnt också.

Här kommer lite bilder tagna idag!







7 kommentarer:

pappa sa...

fina bilder pappa

Kim M sa...

Fantastiskt! Och fina "skor". :)
Att det är så kallt redan hade jag inte kunnat ana.

Vilken tur att du inte var ensam när du hamnade naken i snön!

Helen Erlandsson sa...

>>>Pappa, Tack!
>>>Kim, Här blir det kallt tidigt.. Det är väl som det ska vara.. Nej, men tänk om jag vart själv! Hade varit ett före att ta sig därifrån själv innan fötterna domnat av..

larsa sa...

Vilken kille,de hade han planerat bra hahaha..Men du höll väl på å sticka ut ögonen på honom med bröstvårtorna som stod rakt ut av kylan hahaaha

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, Ni pojkar tänkar då bara på bröst...

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!! men skippa ljudet på bloggen!!
P.

Helen Erlandsson sa...

>>>P. Ljudet kommer från ett inlägg längre ner. I nuläget kan jag inget göra, men snart är inlägget historia på första sidan!