måndag 30 november 2009

Skoter i pudersnön

Imorgon blir säsongens första skoterkörning. Jag och EP har tur på torsdag och ska reka spåret till Kiruna. Känns alltid lite läskigt att köra över älven första gången för säsongen. Särskilt när det ligger en flera decimeter nysnö på, vilket lätt resulterar i blöta och slask.. Huvva!! Vi måste också över en sjö.. Jag tillhör den där lite fega sorten som gärna ser att andra gör det först!! Men efter en förlorad "sten-sax-påse"-lek är det bara att bita i det sura äpplet och köra upp spåret!

Nåväl. Förutom att kriga med ovanstående lek har dagen innefattat allmän information på jobbet. Slutade ganska tidigt och kom hem till en glad Morris. När vi drog ut på en runda träffade Morris en ny kompis, Nalle. Nalle är liten, söt och lurvig, men jag tror Morris tyckte han var lite för ung och barnslig för han ledsnade ganska snart.

Började läsa "Heroin Diaries" av Nikki Sixx idag. Läser inte så mycket i bokform längre, men denna kunde jag inte motstå. Nikki Sixx är ju ändå en av mina forna tonårsidoler. Har kommit en bit och tycker den är väldigt bra. Så nu ska jag ligga i sängen och läsa en bit till innan jag somnar.

Natti, natti alla som läser!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Du och Nikki.
En vacker dag blir du Hille Sixx.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Hahaha.. Nej Tack! Jag hade nog en önskan i mina tidiga tonår att bli Helen Neil istället..