onsdag 25 november 2009

Tillbaka i Paksuniemi

Tidigare bloggade jag lite för att jag inte hade lust.. Denna vecka har jag inte haft tid!! I måndags kom VJ och han stannde över natten. Sedan for vi tillsammans till Jukkasjärvi. (Eller nästan tillsammans, vi satt i varsin bil). När jag kom fram igår skulle jag ha bloggat efter kvällspromenaden i nyfallen kramsnö, men ack så trött jag var! Somnade innan jag ens hade lyckats komma ut på nätet!

Denna dag började tidigt och jag kände mig inte alls utvilad när klockan ringde! Men det var bara att bita ihop, ta en kaffe, en dusch och en promenad. Sedan blev jag hämtad av två jobbarkompisar och vi for ut till Esrange Space Center (http://www.ssc.se/?sid=4979) eftersom vi även ska guida det i vinter. Känns lite småjobbigt, eftersom det är så mycket information och jag är bara halvt intresserad själv.. Men efter dag 2 som är imorgon kanske man är lite mer inne i den verksamheten också..

Var hur trött som helst efter en heldag i skolbänken. Så min plan var att vila ett slag på förkvällen. Planen blev snabbt ändrad då VJ och TN ringde och ville komma över på en fika. Jättetrevligt! Skönt att få en stund med mycket skratt! Tog således en promenad när dom for, så nu sitter jag här en stund, fast jag borde ligga i sängen.. Ahh.. sova kan vi göra en annan dag! Fattar inte varför jag kräver så mycket sömn nu för tiden.. Fattas det några timmar en natt, så följer det efter mig i flera dagar!

Så... nu går jag och lägger mig!

4 kommentarer:

Kim M sa...

Äntligen!
Nu rockar du röven av Paksuniemi!

Och snöiga bilder längtar jag efter. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim.. Aahh.. först måste jag vila.. kanske kan det bli lite bilder imorgon.. om nätet håller! Blir nerkopplad ständigt!! :-(

Irene sa...

Hej hos mig jobber en vikarier och hennes bror jobbar på Esrange Spase Center.Vad kul med kramsnö, bättre en regn! kramar

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Jaha, världen är liten! :-)