tisdag 8 mars 2011

Spolar tillbaka


Här sitter jag på balkongen och njuter i solen. Den tidigare höfthöga snön som fanns på balkongen är blott en liten hög kvar. Kunde inte klara mig utan datorn, då jag kände att jag behövde skriva lite. Blir som ni vet lite svårt att se skärmen i solljuset, så ni får ursäkta eventuella stavfel samt konstig layout! (Vet inte ens hur bilden ser ut!) (Jo, jag har träskor!!)

Jag har hela mitt liv försökt gå framåt. Att behöva gå tillbaka till något man tidigare lämnat har alltid känts som ett nederlag! Nu har jag stått och stampat på samma ställe ett tag utan att komma framåt. Det är konstigt, men nu känner jag att det är dags att gå bakåt. Hade jag liknat mitt liv vid en kassettspelare (minns ni dom?) skulle jag trycka på stopp och sedan spola tillbaka bandet en bra bit för att sedan börja om och spela in på nytt. Men denna gång ser jag det inte som negativt! Det är inget nederlag! Tror att man ibland behöver gå bakåt för att komma framåt. Så det är vad jag ska göra!

Jag förstår om ni tycker jag talar i tungor och undrar vad det är jag ska göra. Håll ut någon dag till så ska jag tala om det!

Nu ska jag fortsätta njuta på balkongen innan lunch. Jobbar i eftermiddag/kväll!

See ya!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Spola tillbaka?Ska du gå om nian ? Lära dig cykla igen? Be någon ge dig din första kyss? Ta om din första fylla eller bara återuppleva den dagen när mensen kom?
P. ;)

Helen Erlandsson sa...

>>>P, Haha.. Det hade vart något att göra om allt det!! Men riktigt så drastiskt ska det inte bli.. Det finns dock en gemensam nämnare!! ;-)

Kim sa...

"Höfthög" är nya inneordet!
Jag är mycket nyfiken. Återkom snart. Spotta ut det!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tyckte "höfthög" lät bättre än "skrevhög"! ;-)