torsdag 24 mars 2011

Tiden har stannat på Rix FM

Var en sväng till Mellansel idag och jobbade. På vägen dit fick jag plötsligt igång min bilradio som varit död sedan i höstas. Lycklig! Men ve och fasa! Det var som om jag lyssnade på radion igår. Samma låtar som när radion dog för ett halvt år sedan.. Det var Rix FM. Får nog byta radiokanal...? Eller så får jag fortsätta sjunga högt för mig själv som jag gjort under hela vintern. Det är inte vackert, men gör mig glad. Jag skrattar nämligen åt min skräniga röst som inte klarar höga toner hur mycket jag än försöker.. Men jag sjunger hellre än bra!

Det bästa är nog ändå när man sjunger på gamla låtar som t.ex. "Fuck like a beast" med WASP, "Shout at the devil" med Mötley Crüe eller "I wanna rock" med Twisted Sister. Hade någon riggat en dold kamera i min Volvo hade det blivit värsta Youtube-klippet...

Tjing!

1 kommentar:

Kim sa...

Jag tycker bestämt att DU ska rigga en kamera och låta världen ta del av din stämma!