söndag 28 juni 2009

Alkoholisten och Lili & Sussie

Jag ringer aldrig polisen. Har aldrig behövt. Igår blev det första gången och det var en liten lustig historia..

Jag var på jobbet och in kommer en vinglande alkoholist. Han går bort till ett hörn och vill lägga sig där, men vi (jag och en arbetskompis)säger att "Nej, där får du inte ligga." Vi ber han vänligt att gå ut istället. Då gör han ett varv inne i butiken och lägger sig i ett annat hörn. Vi berättar att går han inte därifrån så ringer vi polisen. Han vill inte att vi ska ringa polisen så han kryper mot entrén och blir liggande mitt i dörröppningen. När han ligger där säger han "Nej.. Ni får ringa polisen.. De har 114 XX.." Jag slår upp numret och ser att han har alldeles rätt!

Jag ringer upp polisen och efter några minuter kommer 2 unga kvinnliga poliser (Lili & Sussi har vi tidigare namngett dom) och hämtar upp honom. Inte så mycket drama eftersom han var totalt ofarlig och ändå ganska trevlig. Men det hela vart lite lustigt ändå..

3 kommentarer:

Kim M sa...

Lite dramatiskt var det nog ändå!

Kanske döpte ni alkoholisten till Ankie Bagger!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Anledningen till att vi kallar dom Lili och Sussie är att de båda är blonda.. Glenn Spove kke hade varit ett lämpligt namn på alkisen?? Hihi..

Kim M sa...

Haha! Glenne! Undrar vad han gör nuförtiden.