torsdag 11 juni 2009

S.O.S - Jag är naken och behöver hjälp!

Idag trodde jag det skulle bli drama på morgonkvisten.. En sådan där jobbig situation som man inte skulle vilja hamna i..

Jag stod i duschen och skulle skrubba ryggen när det plötsligt högg till i ena sidan av ryggen! Jag tog tag i duschblandaren och höll i den krampaktigt samtidigt som jag automatiskt böjde mig framåt eftersom det gjorde så ont! Kunde inte ta djupa andetag för då högg det igen.. Jag stod så där och undrade vad jag skulle göra för att räta upp sig kändes stört omöjligt..

Plötsligt fick jag en bild i huvudet om hur jag måste på något sätt kravla mig ut i köket, leta upp mobilen och ringa efter ambulans.. och sedan ta emot dom halvliggandes naken på hallgolvet! För ta på mig kläder hade varit totalt omöjligt! Som tur var lättade det redan efter några sekunder och jag kunde klä på mig men är fortfarande lite stel.. Måste ha sträckt en muskel eller något.. Puh! Inga nakenchocker för ambulanspersonalen idag!

3 kommentarer:

Irene sa...

Hallo där
Du började din dag inte så bra.
Skönt att ambulanspersonalen inte fick någon chock. Men jar tror att
dom är vana att se en hel del.
Hoppas att du mår bättre nu.

Kim M sa...

Jag tror att ambulanspersonalen tänker: attans! om de läser ditt inlägg.
Alla vill ju se en puma näck!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Jag mår jättebra nu! :)
>>>Kim, Undrar om dom inte hade blivit besvikna?? Haha..