söndag 21 juni 2009

Uppdatering.. eller nå´t..

Jag skippade midsommar i år. Jag satt hemma för mig själv, tittade på TV, surfade på nätet och drack ett par glas vin. Jo, en midsommarsak gjorde jag. När jag tog gjorde nattsvängen med Morris på midsommarafton fick jag för mig att göra något som man alltid gjorde som barn. Kanske skulle det fungera denna gång? Så med fnitter plockade jag 7 sorters blommor att lägga under kudden. Vaknade på morgonen med platta och skräpiga blommor i sängen och den enda person jag kunde komma ihåg att jag drömt om var min bror! Så det fungerade inte heller denna gång.

Så nu är veckan till ända och imorgon startar en ny. 7 arbetsdagar på raken känns tufft när man har varit hemma en längre period. Men det ska väl gå det också. Ibland undrar jag hur folk orkar med att ha barn, arbeta heltid och samtidigt sköta hemmet? Jag orkar knappt med att ta hand om mig själv, Morris och min lilla lya på 35 kvm..

Solen lyser för fulla muggar idag och jag önskar att man hade någon att dela denna dagen med. Nu är jag inne i en period där jag verkligen saknar någon. En riktig MAN! Var finns han? Krogen känns inte så lockande och är alldeles för dyrt för min låga budget. Har börjat leta på nätet.. Ska ge det en chans igen..

4 kommentarer:

Kim M sa...

Sök på alla ställen du kan komma på!
Han finns där. Han väntar på dig. Han vill ge dig blommor, presenter och kärlek.

Jag förstår heller inte hur folk orkar med allt det du nämner. Det är jobbigt nog att ta hand om sig själv.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja.. att de orkar!

Jag letar överallt! Alla jag möter ser jag som potentiell! :) (Jag ska på date imorgon..) :)

louise sa...

man orkar fast i bland är det jäkligt tufft....då önskar man att man var själv!

Jag kommer inte i håg att vi drömde om pojkar när vi plockade blommor förr heller.

Helen Erlandsson sa...

>>>Louise, Nej.. blomtricket funkar inte..

Ja.. ni gör det bra, men man måste väl och växer in i det automatiskt.. (?) :)