lördag 27 juni 2009

Date, jobb och sorg..

Nu är det stiltje igen.. Lovar, lovar och lovar att jag ska bättra mig och skriva många och långa inlägg.. men jag gör tvärtemot! Skrivlusten är bortblåst.. Ajdå!
Men ändå.. Jag ska sammanfatta de sista dagarna i alla fall..

Jag inledde veckan med att gå på date.. Satte inte upp några förväntningar utan utgick från att det skulle vara ett bottennapp.. och det var det! Ingenting intressant för mig! Om vi hade varit varsitt parti i riksdagen hade vi en av oss varit alldeles knallblå och den andre signalröd! Både vad gäller intresse och intellekt! Nej.. så fel det kändes!

Arbetet har tagit mycket tid denna veckan. Dumma tider gör att man kommer hem och tar hand om Morris, äter och princip är redo för sängen igen.. Inte mycket spännande som händer..

Torsdagen kvällspromenad gick till en av mina favoritplatser. Jag har en klippa på ett berg som jag går till ibland och sitter och funderar. Utsikten är underbar och myggen många så här års. Men mycket myggmedel fick dom små blodsugarna att tänka om när de närmade sig mig.. Skönt ändå att ha sådana där platser som med lugnande och avkopplande verkan.

Igår gick min farfar bort.. och jag är otroligt tacksam att jag tog mig tid att besöka honom och farmor nyligt. Och lilla farmor.. Hur ska det gå för henne? Ledsam fredag med andra ord.

Eftersom jag jobbar hela helgen missar jag den underbara sommarvärmen! Glassa i solen hoppas jag också få göra när jag är ledig igen.. När det är så här varmt och soligt brukar vi ha det lugnt på jobbet eftersom turisterna ligger och lapar sol..

Nu ska jag ta en promenad och fara till jobbet! Ha det gott till nästa gång!

4 kommentarer:

Kim M sa...

(Beklagar.)

Synd att dejten sög.
Nästa kommer bli mycket bättre.
Hang in there!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja, man får väl fortsätta leta.. (Tack)

louise sa...

ja du, det var ingen rolig fredag...
Värst känns det med farmor som blir ensam kvar efter över 60 år tillsammans. Jag tror att många kommer sakna vår egen krutgubbe.
Kram till dig

Helen Erlandsson sa...

>>>Louise, Precis..