lördag 19 september 2009

Lycka i små ting

Det är få saker som är så små, men som ändå kan få mig att känna en gnutta lycka. En av dom upplevde jag nu på morgonen. Innan promenaden gick jag ut på balkongen för att känna av temperaturen innan jag bestämde mig för vad jag skulle ha på mig. Japp, vinden kändes lite småkall så något långärmat behövdes under vindjackan. Plockade fram för första gången efter sommaren en underställströja och då kom känslan av lycka över mig. Jo, det är sant! En liten underställströja kunde frambringa detta! Längtan efter kyla och de första snöflingorna kom krypandes och jag blev glad när jag insåg att det är inte så långt borta. Och mina underställ (som för övrigt tror jag är räknade till 15!) är de bästa plagg jag vet. De är förknippade med vinter/höst och kyla. De är förknippade med mörker, stearinljus och kängor. Skidor, snö och skoter. Frost, vantar och mössa. Det känns bara så mysigt med underställ under varma kläder som håller kylan ute. Snart, snart, snart är de ett dagligt använt plagg igen! Välkommen vinter!

4 kommentarer:

Kim M sa...

Det är de små sakerna som gör livet värt att leva.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det är ju det! :-)

Irene sa...

Hallo där, höst och vinter har sine bra och mysiga sidor med!Din pappa hade härom dagen första is på bilrutan!Och så som Kim så det är de små saker som gör livet värt att leva! Varje års tid har sitt!!!!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Årstider är det bästa vi har i Sverige.. Vad skulle man göra utan dom? :-)