tisdag 8 september 2009

Orkeslös

Har inte orkat skriva här på ett tag. Känner ingen lust eller inspiration. Jag är nere i en svacka och känner mig låg. Trots att man har all tid i världen till att göra sådant man tycker är kul, så gör jag det inte. Jag har för mycket fritid! Inser det själv nu.. Jag är en arbetande människa som behöver jobba för att må bra. Jag behöver arbeta för att uppskatta min lediga tid och jag behöver ha folk omkring mig. För trots att jag många gånger tycker om att vara mycket själv så är jag ändå väldigt social.

Då borde man kanske göra något? Men VAD?? Vet varken ut eller in.. Skulle gå några kurser? Problemet med kurser är att jag står med en fot i Örnsköldsvik och en i Jukkasjärvi vilket lätt tenderar till att jag inte hinner slutföra dessa innan man ska flytta på sig.

Ett steg i rätt riktning är buggkursen som jag precis har börjat på. Känns mycket positivt att äntligen lära sig dansa! Igår var första tillfället och det var en brokig skara av människor som var där. Verkar vara en väldigt bra kurs!

Nu måste jag bara gå vidare och hitta fler vägar. Det känns som en lång och tung uppförsbacke! Jag kräver inte att någon ska förstå, men jag vill verkligen inte höra fraser som "ryck upp dig" just nu. Det vet jag att jag borde göra, men jag vet ju inte HUR!

Ni får ha överseende med om det går lång tid mellan inläggen. Puss på er!

4 kommentarer:

Irene sa...

Hej vad roligtatt du har börjat dansa ,blev dina tår blåa?Jag förstår dig när det gäller kurser.
Kanske du kan ta några bilder på trädens höst färger i Ö-vik och visa oss.Här börjar björkerna bli gula.På lördags gick jag på en ny led här.Den var jätte fint hoppas vi kan gå den nästa gång du kommer hit.Ha det så bra nu och puss på dig och Morris

Kim M sa...

Nej, jag säger inte "ryck upp dig". Jag säger: härligt att du buggar loss!
Ibland är man låg, och det är helt okej.

Puss på dig.

Pam sa...

Tjena tjejen...jag är nog din enda vän som med hårda ordalag pratar livets sanningar. Tror du uppskattar det...ärlighet i all enkelhet...ovillkorligt liksom...
"Ryck upp dig" är liksom för lite... Du måste ta tag i livet! Du har så in i bängen många dörrar som står öppna för dig men mycket intressant bakom. Varför tar du inte tag i livet och finner harmoni. Jag vet att du gillar Övik, jag vet att du gillar Jukkas, men det här flackandet gör dig olycklig. Varför inte skita i bägge ställerna och söka lycka någon annanstans. Ta vintern i Jukkas och fundera, planera och AGERA! Annars kommer ditt enda problem snart vara på vilket ställe du ska begära ålderdomshem, Jukkas eller Övik. Japp, du vet med att livet gasar på...
Go girl, på buggen! Och du vet ju var min brevlåda bor...kom hit på dagarna och slappa, promenera, och fika med oss!! Då kanske tiden går lite fortare. Det finns ju en och annan blöja som ska bytas åxå... ;) Puss å kram.

Helen Erlandsson sa...

>>>Fortsätter bugga och känner mig bättre till mods just nu! Kram på er alla tre!