onsdag 16 september 2009

Tröstäter bort förkylningen

Igår vaknade jag pigg och glad. Efter mina vanliga 2 koppar kaffe tog jag Morris och skuttade ut i solskenet. Efter 10 minuter hoppade en förkylning på mig. Såå fort! Orkade inte med någon långpromenad utan vandrade moloken hem efter att Morris gjort sitt. Nu sitter/ligger jag och tycker synd om mig själv, precis som en karl som är förkyld gör. Blir endast korta promenader och för att ha något att göra äter jag upp allt som finns i skafferiet, kylen och frysen. Bullarna som jag bakade förra veckan är snart slut.. Jag får nog inte ställa mig på vågen de närmaste dagarna efter detta! Men.. man mår bättre av att äta gott!

5 kommentarer:

Irene sa...

Hoppas att din förkylning försvinner fort.Vad bra att du ta de lungt och äter lite gott!Det behöver du nu.Så krya på dig nu så att du orka bugga igen på måndag.
Många kramar till dig från Alvesta!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Tackar! Kramar till er också :-)

Kim M sa...

Japp, sån blir jag med. :-)
Krya på dig.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tackar! :-)

Pam sa...

Krya på dig och njut av bullarna.