lördag 20 februari 2010

Dagarna bara går

Tänkte att det kanske är dags att skriva några rader här på bloggen. Jag går mest omkring i någon sorts vakuum. Låter timmarna passera på jobbet och när jag kommer hem är jag bara så aptrött! Till och med mina morötter glöms bort och som ni ser så har det börjat växa ut ny blast där de ligger i en skål!

Jag har hamnat i ett stadie där jobbet numera är ett måste. Jag ska erkänna att jag är slut som guide. Jag har inte mycket mer att ge och vissa turer känns verkligen som man är en pissig guide!! Å andra sidan så är vissa turer helt perfekta! Men eftersom jag är en människa som VILL göra ett bra jobb, så kan de turer som känns mindre bra göra mig väldigt nedstämd vilket resulterar i att jag istället gör ett ännu sämre jobb.. Krångligt? JA!

5 veckor kvar att jobba och sedan tror jag att jag lägger guidningen bakom mig för gott. Kanske söker jag mig hit upp till Jukkasjärvi igen, men i så fall med andra arbetsuppgifter!

Idag står det skoter på schemat och jag hoppas jag slipper frysa. Den senaste tiden har jag haft en tendens att frysa väldigt mycket. Nu längtar jag till den sköna vårsolen! 5-10 minusgrader och sol hade suttit fint nu. Tror även mitt humör hade fått ett uppsving av det! Nåja.. den kommer så småningom. Bara att härda ut...

Tjing!

4 kommentarer:

Irene sa...

Ja du jobbar en hel del det är inte konstigt att du är trött!
Jag tror att alle behöver solen nu för att fa ny energie och kraft.
Här i Småland har vi inte sett en sol på flera veckor.Men det ser ut som Norrland nu med alt SNÖ!!!!!!

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Solen finns här men värmen är långt bort!

Kim M sa...

Fler människor borde veta när de är "slut" och gå vidare!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Nog är det så.. Allt för många lunkar på i all evighet och gör livet surt för sig själv och även andra!