tisdag 9 februari 2010

Den rosa mattan

Som jag nämnde tidigare köpte jag en spikmatta. Många talar så väl om den så jag var tvungen att testa den nu när ryggen är stel och ömmar..

Min första erfarenhet av den var att jag rev mig på de vassa piggarna när jag tog den ur förpackningen. Trött och sur som jag var blev jag skitirriterad och svor! Lade mig till slut tillrätta på mattan som är rosa. Låg kanske en minut och telefonen ringer.. Nej, låter det ringa.. ORKAR inte kliva upp! En minut senare ringer det igen och jag är i upplösningstillstånd! Låt mig vara!! Jag vill ligga ner och vila rygg och hjärna en stund! Beslutar mig för att svara ändå och reser mig upp och hämtar telefonen..

I andra änden av linjen blir jag precis inbjuden till trevligheter.. Tackar ja och lägger undan spikmattan och inväntar skjuts. Men ryggen då?? Äsch.. den är nog lika stel dagen därpå ändå..

Dagen efter börjar jag använda mattan på riktigt. Riktigt skönt var det och jag tycker banne mig redan att ryggen börjar må bättre. Om det är inbillning så är jag nöjd ändå.. Huvudsaken att det hjälper! Snart ska jag ta plats på mattan igen och jag riktigt längtar!

1 kommentar:

Kim M sa...

Men det är så skönt när man väl kommer igång. Ont gör det (utan blus) men snart blir man bara varm och skön. Mmm.