tisdag 23 februari 2010

Frozen as hell

Nu är jag banne mig less på denna kylan! Brukar sällan klaga när det är kallt, men det ger ju sig aldrig! Nu visar termometern på sköna -37... Huvva!! Jag har förfrusit näsan som gör ont så fort den sticker utanför dörren! Mina tår pallar snart inte mer och mina händer är nariga och fulla med sprickor! Jodå.. Livet som skoterguide är ett MYCKET underbetalt yrke, med tanke på vad man utsätter sig för.

Visst finns det bra dagar också. Dagar då det bara är några få minusgrader, värmande sol och fågelkvitter. Men de känns långt borta nu.. Men som jag längtar!!! Hoppas kylan ger sig något till imorgon..

Idag har jag varit ledig. Tänkte först bara sitta inne och kura under en filt med en film. Plötsligt fick jag ett sms från VJ som hade lust att fara till Kiruna och shoppa. Joo.. Det lät ju trevligt! Det blev både nyinköpta mysbyxor, pizza och biljard! Jag förlorade så klart alla matcher i biljarden, men det var i alla fall kul!

Bromsarna på bilen har *frusit en aning, men de fungerar ganska så bra ändå.. Får ju i alla fall stopp på bilen med lite planering i körningen..(!)

Morris tycker det är en aning i kyligaste laget han också. Vanligtvis brukar han vilja gå ganska långt innan han sätter sig och skiter, men nu tycker han det räcker bra att bajsa ute på gården. Jag tror att han längtar till våren och upptinade dofter!

Nu ska jag krypa ner i sängen och försöka få några timmars sömn innan det är dags att kliva upp och jobba. Ssskkkooottttttthutttteerrr imorgon! God Natt och sov gott!

*Jag antar att de har frusit i alla fall... Annars är det något annat fel!!?

Inga kommentarer: