söndag 14 februari 2010

Hundspann, yoga och spöken


Härom dagen körde jag hundspann. Mycket roligt och givande! Solen sken från klarblå himmel, men temperaturen visade närmare -30.. Kallt, men det var det värt! Vi var ute ett par timmar och sedan gottade vi i oss av buffén på ishotellets restaurang!

Senare på kvällen hade vi Arbetsplatsträff. Kvällen surprise var en inhyrd yogainstruktör! Har alltid velat testa yoga, men det har aldrig blivit av. Nu är det testat och jag har funnit vad jag letar efter för min stela rygg!! Detta måste jag försöka komma igång med att göra regelbundet!

Resten av veckan har handlat om jobb, jobb, jobb.. Idag har jag haft en ledig förmiddag, men ikväll har jag en urtråkig Esrangetur! Ja, just det.. Jag och Viktor har kom igår fram till att det spökar i campen som vi använder vid Esrangeturen.. En gång var jag där, när jag hörde någon som gick i snön.. Det var alldeles säkert att det var en människa, om inte en ren hade tagit på sig byxor vars byxben "gned" mot varandra. Men det fanns ingen där! Viktor var där för några dagar sedan med några gäster. Alla såg någon som gick runt stugan, men ingen fanns där när de tittade ut.. Känns lite scary att åka dit ut själv och förbereda ikväll i mörkret..

Nu ska jag utfodra mig själv, ta en promme och åka till "spökcampen". Ciao!

3 kommentarer:

Irene sa...

Hej vad kul med hundspan, hoppas att ja får åka med en gång.........
Yoga låter intresant , hoppas att det hjälper dig.
Spöket:häftigt men ja lite läskigt samtidigt!Hoppas att han/hon håller sig borta i kväll!
Ha det så bra.

Kim M sa...

Hoppas du får se spöket. Och fotografera!

Helen Erlandsson sa...

>>>Inga fler spöken har påträffats! Skönt är att det har börjat bli ljusare den tid man befinner sig där! Hua..