torsdag 28 oktober 2010

En tidig morgon hemma i Själevad

Kom hem igår kväll. Trött och sliten efter en lång dags tågresa. Möttes av 3 veckors post innanför dörren.. Mestadels räkningar, men det var inga oväntade överraskningar som tur var.

Bestämde mig för sovmorgon idag, men vaknade som vanligt vid 7. Näsan var igentäppt och nu går jag runt och nyser och snyter mig om vartannat. Förkylningen har suttit i mer eller mindre i 2 veckor vilket är väldigt ovanligt för att vara mig.

Kokade kaffe, men det blev blaskigt. Fick koka nytt. Ställde mig på vågen. Trodde jag gått upp 3 kg i Borås, men det visade sig bara vara 1 kg! Vilken tur! Det kan jag leva med!

Fick precis ett sms från DB. Blir alltid glad av hans sms. Han behöver inte skriva något speciellt. Jag blir glad ändå!

Nu blickar jag ut över Svedjeberget. Det kalla regnet som föll igår kväll verkar ha gett med sig och snart tar jag med mig Morris på en lång morgonpromenad. (Apropå Morris, så ligger han utslagen efter gårdagens resa.)

Hoppas ni alla får en fin dag!

Inga kommentarer: