tisdag 19 oktober 2010

Några rader från ett regnigt Borås

Jag har det bra i Borås. Mycket bra. Just nu öser regnet ner, men låt det regna... Det är bara min svenska gen som måste tala om vad det är för väder. Egentligen spelar det ingen roll.

I lördags var jag i Småland på fest hos pappa med familj. Alltid trevligt att träffas! Det blir ju så långt mellan gångerna när man bor i varsin del av landet!

I söndags besökte jag åter igen den där middagsdejten jag skrev om i tidigare inlägg. Ja.. Kan inte låta bli! Så ikväll träffas vi åter igen..

Igår kväll var jag hemma hos Elsa och hade det gott. Känns alltid bra i hennes sällskap. Det fick bli pizza på hemkörning och sedan skrattade vi loss till några avsnitt av "Mia och Klara". Min absoluta favoritserie!

Jag bestämde mig för att ägna tid åt att söka jobb under dagarna här i Borås. Jag söker jobb i HELA Sverige.. Just under dagtid arbetar alla ändå så då kan man lägga ner tid på det även fast man är borta. Men.. det går trögt.. Mina tankar är någon annanstans.. Måste göra ett ryck idag!

Morris börjar nog bli trött av alla nya intryck och alla personer att träffa. Han ligger och snarkar än denna morgon, trots att klockan är efter tio! Undrar om han längtar hem till lugnets sköna vrå i Själevad? Nu vaknade han till liv! Dags att traska ut och bli blöt medans jag tänker på mina sköna regnkläder som hänger hemma i garderoben!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Härligt att du har det bra.
Hoppas det löser sig med jobb.
Jag kan för övrigt riktigt höra er två töser flamsa och flabba där ni halvligger i soffan.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Du hör rätt! :-)