fredag 28 augusti 2009

Någon sorts längtan

Det är konstigt.. Så här när man går mot höst börjar jag längta till vintern och Jukkasjärvi. Likadant var det förra året. Visste inte ens om jag hade lust att söka mig tillbaka, men igår kände jag visst för det. Hittade 2 tecken på att jag ska tillbaka..

Nr 1. Ringde dit igår för att kolla läget inför vintern och jag fick till svar att jag var en av de tilltänkta inför vintern. (Vilket var positivt.. Jag får alltså komma tillbaka! Min arbetsinsats kan inte vara så crappig då, vilket är väldigt svårt att veta eftersom man sällan får bra feedback)

Nr 2. När jag gick min kvällspromenad kom en bil med släp.. På släpet stod en skoter. Finns fler än jag som tänker vinter redan..

Men det underliga är ändå att jag vill tillbaka till detta jobb. Man liksom glömmer de dåliga dagarna med temperaturer liggandes mellan -30 - -40 grader och näsan fryser sönder! När det toksnöar och spåren är borta och på det så har man en grupp som absolut inte kan köra skoter! Man blir tvungen att dra loss skoter på skoter och ryggen vill ge upp. Samtidigt ska man vara den glada och trevliga guiden som låtsas tycka allt är toppen och "oj, vad skoj vi har!"

Men så finns det ju bra dagar också. De som är helt underbara med strålande sol suveräna gäster. Och det är väl dessa man minns bäst och saknar. Så det får bli en säsong till om jag har möjlighet. Fasen vad skoj ändå..

6 kommentarer:

Kim M sa...

Klart du ska tillbaka.
Du älskar ju att vara där.
Och jag älskar dina vintriga bilder!

Anonym sa...

Du ska inte bara tillbaka. Du ska bo där, få det lugnt och harmoniskt och må bra.
P.

Irene sa...

Hej jag hoppas verkligen att du ska ditt! För du trivs där!För det
är verkligen fint där.Du har bra jobba kompisar där med.Så jag hoppas verkligen...........

Helen Erlandsson sa...

>>>Jaha.. Det låter som om ni tycker jag ska tillbaka dit! Får väl följa era råd då! :-)

>>>P. Ja, jag har ju funderat på att flytta dit. Kanske får man tummen ur snart!? :-)

pappa sa...

hoppas att du åker dit så får vi en vecka i norrland pappa

Helen Erlandsson sa...

>>>Pappa, Tror jag det att ni vill! :-)