söndag 25 oktober 2009

Härliga helg

Efter att ha jobbat i ett par veckor uppskattar jag helgen mer än på länge. Alla dagar ser ju lätt likadana ut som arbetslös, men nu denna helgen som varit har det varit underbart att vara ledig och kunna njuta av det. Började min helg i fredags med att städa hela, men den lilla lägenheten. Sedan var det fint och då kunde jag bara slappa i ett välstädat hem. Gud, vad härligt! Jag har även lyckats hålla ordningen över helgen (vilket jag är otroligt dålig på). Jag har varit noga med att torka tassar och städa golven varje dag.. (Ångrar ibland att jag skaffade en stor dreglande och hårfällande hund som drar med sig halva skogen in) Disk har blivit omhändertagen dagligen och det har varit ordning och reda i köket. Tänk om man kunde ha det så jämt!!

Vädret har väl varit av det sämre slaget med mörka moln och regn. Men det gamla talesättet "Det finns inget dåligt väder..." härskar hos mig. Det är så sant. Med bra kläder blir även promenader i detta väder en fröjd!

Nu är jag hemma i några veckor igen, men det känns inte så jobbigt längre. Snart är det ju vinter och svinkallt igen. Då är det bara att palta på sig och ge sig UT och arbeta! Underbart! (OBS! Det var inte ironiskt, trots att fingrar och tår värker av kyla och ansiktet lider av köldskador). Men innan dess ska jag bara leva och njuta av nuet.

2 kommentarer:

Kim M sa...

Att slappa i ett välstädat helg är kalas!

Sebbe får snällt hoppa ner i badkaret varje gång vi varit ute. Han väger ju inte så mycket...

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim.. Ooohh.. Jag försöker inte blöta ner Morris för ofta (Om han inte är lerig förstås) för då ser det än värre ut när han springer runt och blöter ner väggar och golv!!