måndag 26 oktober 2009

P.g.a. arbete blir jag pank en månad

Det borde finnas en lag eller regel som säger att all lön, ersättningar och bidrag alltid ska utbetalas en månad efter.. Exempel: Alltså allt som rör oktober, vare sig det rör sig om lön eller ersättning betalas ut i slutet av november. På så sätt blir inga konstiga glapp för den som är arbetslös och som går in och arbetar små korta perioder..

Denna månad arbetade jag under nästan 3 veckor.. A-kassan drar av ersättning för arbetade dagar redan nu, men min lön kommer inte förrän nästa månad! Så detta månadsskifte har jag knappt pengar till mina räkningar, medan jag nästa månad får jättemycket inkomst istället! Allt detta ståhej, bara för att jag vill jobba när jag får...

Ska det vara så svårt att samköra alla så det görs likadant?

4 kommentarer:

Irene sa...

Hej jag kan inte förstår hur dom kan göra så.Men det finns flera som har det så!Jag tycker att de på A-kassa och Försäkerings kassa behöver anställa mera människor.Så att alla kan få sina bidrag i tid så att man kan betala sina räkningar.För jag tror att en del hamnar i skuld pga. alt försenad pappers arbete.Kramar

Helen Erlandsson sa...

>>>Irene, Oj, jag kanske var otydlig i inlägget.. Jag får A-kassa som vanligt, men problemet är att A-kassan drar från mitt arbete denna månaden redan, medans lönen inte kommer förrän nästa månad.. Vilket gör att jag bara får lite inkomst denna månad men massvis nästa! :-)

Kim M sa...

Jag blir sur bara jag läser om det.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Visst blir man!!