onsdag 28 oktober 2009

Min f.d. chef ..

Idag fick jag för mig att googla på min chef jag hade Thailand. Jag visste att han var lite skum, var spelberoende och körde sitt företag i botten, så jag var inte helt förvånad, men ändå liiite surprised över vad jag fann.. Jag vet inte hur ska få denna historia i ett kort format, men jag ska försöka..

Många hänvisade länkar är borttagna, troligtvis av honom själv, men tack vare en bloggare fanns ändå mycket av det kvar..

Historien börjar redan 2001, då min chef träffar Phil Laak (en numera känd pokerspelare) i Pattaya, Thailand. Phil kör på två barn med en motorcykel, hamnar på sjukhus och behöver hjälp. Han ringer då min chef som hjälper honom ekonomiskt med att ersätta berörda familjer och säkert med mutor till polis. Phil presenterar en affärsplan för min chef som nappar på erbjudandet. De ska börja exportera antika saker från Thailand till New York. Min chef får en summa pengar att köpa in aktiviteter, men hör av sig till Phil då pengarna inte räckte till alla dyra skatter som måste betalas för exporten.

Det är nu något går helt galet enligt min chef. Phil blev arg för att det behövdes mer pengar. En man hör av sig till min chef och berättar att han är lejd att mörda min chef och hans fru för Phils räkning. Men varför? Min chefs fru tar motorcykeln och ska åka till polisen för anmälan, men krockar på vägen och förstör sitt ena ben.. Sedan är det lite av ett tomrum i händelserna..

2003 är jag där. Jag inser att min chef har problem, men inte riktigt med vad. Han skötte inte företaget som man borde och pengar spelades bort. När jag lämnade stället var jag skitless..

2007 valde min chef att gå ut med historien om Phil. Phil är nu en respekterad pokerspelare som varit med och vunnit stora tävlingar. Och kanske är det just därför som min chef väljer att gå ut och berätta? Men den historien som ges då är att det handlar om heroinsmuggling. Tydligen blossade detta upp i pokerkretsar. Det har diskuterats på sajter. Tanken var att min chef skulle gå ut en detaljerad berättelse som aldrig dök upp. Förklaringen han gav var att han fått kompensation av Phil.. Men vaddå?? Hur är historien? Vi fick ju aldrig reda på vad som var sant.. Antingen betalade Phil för att få bort historien eller så betalade han för att inga fler lögner skulle spridas..?

Tja.. jag vet inte om ni är så roade av denna läsning som jag.. Men jag blev sittande i ett par timmar och surfade runt och läste allt jag kunde..

Tom Grant Responds . . . Sort of

Posted using ShareThis

2 kommentarer:

Kim M sa...

Spännande!
Du får gå till botten med det hela. Skriv en bok.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja, nog skulle man kunna få ihop en spännande roman baserat på denna historia..