onsdag 28 oktober 2009

Sex, drugs and dansband

Nu är det bekännelsernas tid.. Härom dagen skrattade jag åt min gamla hårdrockande barnsdomsvän som köpt Larz Kristerz nya skiva!! Hur gick det till? Igår slog det mig att jag en gång hade haft en skiva med Torgny Melins där dom tolkar Teddybears STHLM. Jag började leta efter låten "I´m a dansbander..." på Youtube och fann den. Helt plötsligt befann jag mig på deras hemsida där även deras senaste låt "Bortom allt" började spelas automatiskt.. Haha.. kunde inte låta bli att skruva upp ljudet och FAKTISKT lyssna.. Jag spelade den åter någon gång till och terrade grannar med lite dansbandsmusik.. Då ringer telefonen.. Självklart är det min barndomsvän med ett hårdrockande förflutet som ringer.. Jag stänger snabbt av musiken innan jag svarar, men kan inte hålla mig för skratt när hon frågar vad jag gör.. Jo, jag lyssnar på Torgny Melins.. Sedan hade vi en förlösande skrattattack och jag lovade att inte pika henne för hennes skivinköp igen..

Som sagt, så har jag inte haft dansbandsmusik i min samling någonsin, men det är något med den ändå som får mig på gott humör. Kanske beror det på att det rycker i de nyinlärda buggbenen eller något.. ?

Sex, drugs and dansband... Hahaha.. Här har ni låten "Dansbander" med Torgny Melins!

4 kommentarer:

Kim M sa...

Det gäller bara att vidga vyerna så finner man en massa godsaker i livet. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Absolut! :-)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Absolut! :-)

Anonym sa...

varfor inte:)