onsdag 7 oktober 2009

Men hoppsan vad tiden gick!

Snart 2 veckor sedan jag skrev något.. Ja, ni får vänja er med att jag gör så här ibland. Jag har fyllt denna bloggfria tid med (förutom all vanlig crap) att sticka! Jag råkade gå förbi ett så fint garn i de perfekta färgerna så nu håller jag på med en halsduk.. Men jag varvar min stickning med ett (håll i er nu) broderiprojekt! Fick en idé av min bästa barndomskompis vid ett av våra långa telefonsamtal och som vanligt blev det med småsnuskigt inslag.. Ska lägga ut en bild framöver när jag kommit en bit på väg.. Men just nu är den hemlig!

Morris har fått eksem på magen, så ett veterinärbesök var ett måste. Utan att fundera rullade Morris över på rygg och lät sig njutas med veterinären rakade magen.. Det var ju urmysigt! Man blir ju lite stolt som matte när han är så medgörlig. Nu har eksemet nästan läkt ut och om ett par dagar är den dyra medicinen ett minne blott.

Jag jobbar just nu på Turistbyrån. Blir 2 veckor avbrott i arbetslösheten. Jättekul att vara där igen och skönt att komma iväg på dagarna.

Nej, nu ska jag handarbeta vidare innan ögonen far igen..

2 kommentarer:

Kim M sa...

Det är ju underbart!
Hade nån för många år sedan sagt att Hille skulle ta upp handarbete så hade jag inte tänkt på stickning och broderi.
Hahaha.

Ser fram emot bilder!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Undrar vad du menar för handarbete...hmm.. :-)