onsdag 14 oktober 2009

Nu är det snabb uppdatering

Nu ska jag uppdatera lite. Den sista veckan har jag arbetat! Det är otroligt skönt och roligt att jobba igen. Att vara hemma och inte göra någonting tar mer på mina krafter än att arbeta. Dessutom så har jag så bra arbetskamrater så bara den saken gör att man tycker om att arbeta!

På kvällarna har jag bara tagit det lugnt och njutit av det! Har varit så skönt att bara sitta i soffan med kaffe eller te. Se lite på TV och fortsätta på mina handarbetsprojekt!

Jag bytte till vinterdäck häromdagen och inser att jag skulle behöva träna.. Fick träningsvärk i armar och rygg av att slita och dra i muttrarna som jag själv har dragit åt hårt en gång.. Men träning får bli en annan gång! Nu sitter däcken i alla fall på plats och jag välkomnar snön som inte har synts till än.

Idag slutar jag lite tidigare, så kanske jag skulle städa av efter en långpromenad i skogen. Det är så fint i skogen nu. Allt är lite fruset och höstfärgerna finns kvar. Jag brukar gå förbi en tjärn där jag sitter och filosoferar en stund. Vädret har ju varit så fint den sista veckan! Den här tiden på året är fantastisk. Älskar att ha mössa, halsduk och vantar! Härligt!

2 kommentarer:

Kim M sa...

Ja, höstfärgerna är fantastiska!
(Tänk att vi är så gamla att vi märker sånt.)
Dessvärre är hösten väldans kort.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja.. inte såg man sånt när man var yngre.. Hösten hade gärna fått vara liiite längre! Men det kanske är för átt den är så kort som man tycker så mycket om den..? Man hinner inte tröttna liksom.. :-)