söndag 8 augusti 2010

Knasig, men helt underbar helg i Stockholm! (del 1)

Åh.. Hej! Jag har inte glömt bort er!! Ska försöka sammafatta helgen i Stockholm i kort dagboksformat: Första dagen kommer nu. Hoppas få in de resterande ikväll!
TORSDAG 5/8

Dagen började inte alls som den borde/skulle. Det måste vara första gången i mitt liv som jag lyckas vakna samtidigt som mitt bokade färdmedel avgår mot Stockholm. Lite förvirrad, förbannad och trött sliter jag fram datorn och försöker hitta ett annat sätt att ta mig till storstaden. Jag ser min planerade eftermiddag kringstrosande på Stockholms gator försvinna, men plötsligt kom jag på att jag kan ju tillbringa eftermiddagen i Sundsvall! Där har jag knappt varit förr! Lite positivt tänkande skadar inte!

Sundsvall


Sundsvall


Sundsvall var ganska fint, i alla fall på sommaren! Så småningom kom jag till Stockholm via tåg. Jag checkade in på hotellet och tog en promenad genom stan innan jag träffade A-L. Vi gick och åt och pratade bort ett par timmar. Det blev en tidig kväll för mig. Ganska trött av dagens händelser..

2 kommentarer:

Kim M sa...

Så rekommenderar du en helgvistelse i Sundsvall?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tja.. Nja.. Det beror på vad man är ute efter.. Kanske en korthelg?