torsdag 26 augusti 2010

Bortgjord eller inte?

Ni vet företaget jag skulle besöka idag.. Jag var där. Jag kom insläntrandes ett par minuter försenad iklädd ett par lätt smutsiga och för stora jeans, t-shirt och ett par ej matchande skor! Dessutom hade jag lämnat CV hemma! Kände mig lite halvt rebellisk som man gjorde när man var 14 och hade samtal med klassföreståndaren. Lite grann som om man skulle vilja uttala orden; "Who cares?" och bara se så där likgiltig ut.


Det visade sig ganska snart (sisådär efter 2 minuter) att det kanske är seriöst ändå? De hade tidigare praktikanter som anställts och de höll på att expandera. Hmm.. Är fallet så, så är jag ganska bortgjord! Lovade att maila mitt CV och de fick det inom 1 timma efter mötet. Vi får väl se hur det slutar.. Detta är så typiskt mig!


Om detta skulle leda till någonting så lovar jag att avslöja mina "jobbsökarhemligheter"! För jag har tidigare gått väldigt långt och kommit på intervjuer utan att lägga ner tid och energi på CV och personligt brev. Jag har ibland gjort tvärtemot vad alla säger att man ska göra och ändå fått komma på intervju.

Om nu företaget skulle googla mig, så vill jag passa på att be om ursäkt för mitt beteende...



1 kommentar:

Kim M sa...

Kanske tuggade du tuggummi också...