onsdag 18 augusti 2010

Tvätt och Svensktoppen

Idag när jag höll på som bäst att vika nytvättade lakan damp det ner ett brev i lådan. Nyfiken som jag är, trots att det oftast är räkningar, lade jag lakanen åt sidan och skuttade till dörren. Där låg ett brev från Sveriges Radio! Hmm.. Öppnade och fick se att jag blivit uttagen till juryn för Svensktoppen!! Haha.. Log lite grann och funderade på när jag senast lyssnade på det programmet. Ska jag vara ärlig så vet jag inte för det var så länge sedan att det minnet raderats i hjärnan.

Istället dök ett annat minne från min barndom upp och jag log ännu bredare! Jag minns Svensktoppen på söndagsförmiddagarna som skränade ur en radio från köket som var belarmad med ren tvätt. Mitt i detta stod mamma och strök kläder! Nu stod jag med min rena tvätt och med ett brev i handen angående Svensktoppen!

Jag ska nog ge det en chans. Det var ju bara de nästkommande 4 söndagarna och i dagens IT-värld behöver man inte ens lyssna på programmet exakt klockan 11.

1 kommentar:

Kim M sa...

Underbart minne.
Och underbart uppdrag.
Gör det och njut!