onsdag 21 juli 2010

En helt vanlig vardag..

.. börjar jag med kaffe och en timmas promenad. Sedan är det hejdundrande bråttom att duscha och göra sig snygg! (Nja.. någorlunda snygg i alla fall). Väl på jobbet sörplar jag i mig kaffe medans jag svarar på mail, talar i telefon med någon fundersam turist eller pratar med dom direkt i butiken.. (Fast då står oftast kaffemuggen lite "bakom" och man tar en slurk när man går förbi, vilket leder till kallt kaffe.. Blä..).
Ibland kan man få en liten surprise i form av oväntade samtal eller besök! Idag dök det upp släkt från Småland och då är det lätt att man glömmer sitt arbete.. Men skojigt!
På lunchen sätter jag mig gärna i den vackra parken bredvid som ni säkert har noterat. Idag bytte jag ut den onödiga glassen mot en smaskig melonsallad. Det kändes underbart skönt att sitta och dingla med benen (för de är så korta) på parkbänken och slafsa melon, fetaost, svarta oliver och valnötter!




Det är vissa dagar otroligt varmt på jobbet vissa dagar och då möter jag turisterna sådär somrigt barfota! Mina stackars fötter drunknar i svett annars..




Jobbar på hela eftermiddagen och försöker hinna sörpla lite kaffe. När jag således kommer hem blir det promenad med Morris och eventuellt en tur till mataffären. (Den turen gör jag i samband med promenaden) Det besöket i affären brukar oftast förstöra hela min nyttiga dag (om jag haft det). Likaså idag! En påse godis fick kompensera förlusten av socker på lunchen.

Efter promenad och onödiga godisinköp brukar jag gå hem och trycka in godiset samtidigt som jag kollar Facebook, email och bloggar. Sedan är kvällen i princip slut...

En helt vanlig dag i mitt liv!

2 kommentarer:

Kim M sa...

En vanlig dag som inte alls är att förakta.

Jag är också barfota på jobbet. Vi har iofs inga kunder på kontoret, men lite busigt känns det nog ändå.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Synd bara att man blir så svart om fötterna!!