torsdag 15 juli 2010

Lite konst en torsdag i juli

Hade en toppendag igår! Underbart att må så bra! Förutom en bra dag på jobbet med mycket interna skämt så hade vi en trevlig after work.

Idag har också vart en bra dag. Var på en utställning med Andy Warhol. Kom därifrån med en litografi ("Skull") som jag fastnade för. Undrar ibland vad som rör sig i huvudet eftersom jag ärligt tyckte om tavlan med elektriska stolen i Sing-Sing.. ("Electric chair") Nåväl, den fanns inte just nu, men någon gång ska jag ha den!!

The electric chair - Andy Warhol

Skull - Andy Warhol

En annan tavla jag tycker om är "Mick Jagger". Aaahh.. Jag är inget fan av honom, men tavlan tilltalar mig mycket! Så även "Cow". Kanske får göra en Andy Warhol-vägg??

Mick Jagger - Andy Warhol

Cow - Andy Warhol

Nej.. nu ska damen gå och lägga sig snart och så får vi se om man vaknar till ännu en härlig dag!

Inga kommentarer: