fredag 3 september 2010

Jag ÄR bara 26 år!!?

På något sätt har inte min hjärna fattat min riktiga ålder. Denna veckan har jag arbetat på en plats där många människor passerar och då kan man ju inte låta bli att spana efter godingar från det motsatta könet. Härom dagen kollade jag in 2 killar extra noga och tänkte: "Jäklar vilka godingar". Direkt efter min tanke sa jag till min jobbarkompis: "Man skulle vart 20 år yngre!" Alltså jag kom ju på att de där var nog max 20 år!

Under hela veckan har allt som varit värt att titta på varit en bit UNDER 30. Underligt.. Idag hade jag en konversation med en kille som berättade att han var 40 och kom på mig själv med att tänka "Que?". Ser man ut sådär när man är 40? Jag hade gissat närmare 50! Jag blev förvirrad och tänkte på att jag själv är närmare 40 än 30, men kan absolut inte förlika mig med att jag skulle se så gammal ut..

Kanske är det så att min hjärna är kvar runt 26 och därför kollar jag killar som är betydligt yngre än min egentliga ålder? Jag skulle nog inte kunna tänka mig att ha ett seriöst förhållande med någon så ung, men.... FAN! Titta måste ju snusktanten få göra!!

3 kommentarer:

Kim M sa...

Jodå! Jag tror du kommer fastna för (och med) en något yngre man. Ung kropp men gammal och vis på insidan.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim,Jag hoppas du menar att det är hans kropp som är ung! Min är ganska sliten...

David B sa...

Inte lätt det där...;) lycka till i letandet! Men om Elsa får sin vilja igenom vet man ju aldrig vart det slutar... Man är inte äldre än man känner sig, så spana på!:D