måndag 1 november 2010

Arbetssökande

Sitter här och försöker komma på något bra att skriva i ett personligt brev till en arbetsgivare inom ett arbetsområde som jag aldrig tidigare varit verksam i. Vanligtvis brukar jag ha en "mall" som jag förändrar utefter vilket jobb jag söker, men jag känner att det inte passar här. Det jag har skrivit innan känns inte riktigt aktuellt i sammanhanget.

Brukar vanligtvis inte ha något problem med att komma på vad jag ska skriva, men nu är råder det total torka bland mina hjärnceller! Argh! Än är det många timmar kvar av dagen, så innan den är slut ska jag väl ha fått ihop något fyndigt och intressant..?

Eftersom min nuvarande A-kasseperiod strax är slut, forskade jag i om jag har rätt till en ny period. Det verkar inte vara några problem med det! Men vill inte ropa hej förrän jag har det på papper! Detta innebär i så fall att jag får nya 75 dagar som har rätt att arbeta deltid och kunna stämpla upp samtidigt! Behöver inte tacka nej till jobb ett tag!! :)

Tog som vanligt en promenad i morse, men idag hade sällskap förutom Morris. Det var inte någon som gick jämte mig, men som fanns i andra änden av telefonen! Känns alltid lika bra att ha en vettig person att prata med! Tack DB!

Nu ska jag knåpa vidare med brevet..

(Ser att jag är dålig på att lägga ut bilder på bloggen just nu. Ska bättra mig!)

Inga kommentarer: